In jungla comerciantilor de termopane din Baia Mare

Luna trecuta am fost nevoit sa actionez dupa „principiul” romanesc conform caruia iarna iti faci car, iar vara iti pui termopane. Cele doua balcoane (destul de mari) pe care a trebuit sa le inchid, au necesitat evident o investitie financiara importanta, mai ales in vremurile astea, asa ca alegerea firmei cu care am lucrat pana la urma, nu a fost o treaba usoara. Informandu-ma de pe diverse site-uri si forumuri despre termopane (exista si asa ceva!), am aflat si eu ca pe piata exista in general marfa nemteasca, austriaca, romaneasca, dar si turceasaca. In Baia Mare sunt cred ca vreo 40-50 de firme (eu am vizitat 12) care comercializeaza termopane si marea lor majoritate incearca sa te pacaleasca si sa obtina cat mai multi bani de la tine. Aproape fara exceptie, toti vanzatorii iti spun ca si-au pus termopane cu firma la care lucreaza si sunt foarte multumiti si in acelasi timp desfiinteaza concurenta, acuzand-o de practici neortodoxe. Cu acest ultim aspect sunt in totalitate de acord.

Prima firma pe care am vizitat-o, mi-a oferit profile PVC si feronerie nemtesti la pretul de 1500 de euro. Apoi mi-am adus aminte ca am vazut niste reclame cu reduceri mari de preturi pe un ziar electronic si am decis sa-mi incerc norocul Am ajuns astfel la o firma care pretinde ca aplica reduceri de 37%. O doamna, foarte amabila de altfel, imi spune candid ca lucrarea ma costa 1600 de euro. Ma gandesc ca nu-i asa rau daca aplica reducerea de 37%. Imi spune insa destul de jenata ca reducerea a fost aplicata deja de programul calculatorului. E clar ca reclama lor este o mare teapa, mai ales ca am impresia ca folosesc si feronerie turceasca. A doua zi cred ca si-a dat seama ca au sarit calul si aceeasi doamna imi spune ca a vorbit cu seful si ca imi face o reducere de 200 de euro. Ma straduiesc sa-i raspund politicos si ii spun in cuvinte decente ca nu mai vreau sa am de a face cu ei. Merg apoi la o alta firma care isi face reclama ca ofera reduceri de pret de 40%. Marfa este nemteasca, este asamblata frumos si pretul este de 1450 de euro. Intreb si aici de reducere si mi se ofera acelasi raspuns, calculatorul a aplicat-o deja. Un nou caz penibil de reclama mincinoasa. Pentru ca nu m-am lecuit, vizitez o a treia firma care ofera „reduceri” de 30%. Cu profile austriece si feronerie turceasca, pretul ajunge la 1350 de euro (bineinteles calculatorul aplicase deja reducerea). Am gasit si o firma care se ofera sa-mi faca lucrarea cu 1150 de euro, dar mi s-a parut totul foarte dubios. Doamna cu care am discutat nu prea vrea sa ma lamureasca cu ce profile si feronerie lucreaza, si nu are nici macar o poza cu o lucrare facuta de firma care se pare ca are sediul in Socuta Mare. Pana la urma am ales o firma care lucreaza cu feronerie si profile nemtesti (mi-au dat garantie si certificate de calitate). Pentru ca am achitat toti banii la semnarea contractului, totul m-a costat pana la urma 1250 de euro. Lucrarea a fost executata deja si sunt multumit de ea, dar pentru ca nu se poate ca totul sa fie perfect, muncitorii au venit la ora 10.30 si au plecat abia la 17.30, dupa ce au tras copios de timp pana la incheierea zilei de lucru.

Acest articol a fost publicat în De prin oras și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la In jungla comerciantilor de termopane din Baia Mare

  1. Pingback: In jungla comerciantilor de termopane din Baia Mare

  2. Valentin spune:

    Din pacate aceasta este o practica destul de raspandita in comert, am intalnit-o si eu.

Lasă un răspuns

