Nici „indienii” de la Sărbătoarea Castanelor nu mai sunt ce-au fost cândva

După câţiva ani, în care am reuşit să stau deoparte de zona aglomerată a Sărbătorii Castanelor, anul acesta am intrat din nou în mijlocul evenimentelor. Până la urmă nu faci numai ceea ce-ţi place în viaţă.

În primul rând am rămas surprins de faptul că muzica „indienilor”, cum li se spune generic latino-americanilor prezenţi la această sărbătoare, se auzea de pretutindeni. Muzicanţii aceia care cântau pe vremea lui Anghel în parcarea de la Maramureşul, sau poate urmaşii acestora, s-au răspândit acum peste tot. Mă gândesc că poate s-au certat între ei, cum se întâmplă uneori în marile trupe, s-au poate şi-au dat seama că pot face mai mulţi bani, dacă acoperă mai judicios teritoriul. Cert este ca alături de ei au apărit şi români, pe care-i ghiceşti imediat, chiar dacă s-au vopsit şi au capul acoperit de pene. Până la urmă, avem şi noi „indienii” noştri şi suntem capabili să românizăm pe oricine. Şi repertoriul a fost adaptat zilelor nostre „Ai Se Eu Te Pego”, fiind piesă de rezistenţă în concert. Nu lipsesc nici dedicaţiile muzicale, iar spectacolele au fost condimentate cu dansuri la care au participat şi manelistele din public.

Cu ocazia Sărbătorii Castanelor 2012 am avut „şansa” să servesc o porţie de cartofi pai cu gust de hamsii. Până la urmă am avut noroc, pentru că puteau fi cu gust de ficat, un fel de mâncare pe care nu pot să-l mănânc. Oricum cred că în acelaşi ulei, comercianţii au pregătit şi mâncare de post, pe perioada sărbătorii. Poate vă întrebaţi de ce n-am reclamat situaţia, comerciantului şmecher care mi-a vândut cartofii? Răspunsul e simplu, riscam să sară cu gura pe mine o grămadă de oameni care stăteau la coadă salivând, dar destul de iritaţi că lucrurile se mişcau foarte greu.

Cu ocazia Sărbătorii Castanelor am mai aflat de la televizor că avem un primar FRISCHI-BISCHI (îmi cer scuze, dar n-am reţinut exact termenul), şi de asemenea, am mai citit în presă că un mare artist băimărean vrea să intre în politică, pentru a salva România. Să fie într-un ceas bun şi el este al nostru!

În rest am văzut oameni mulţi, care păreau fericiţi, de unde trag concluzia că Sărbătoarea Castanelor este un eveniment fără care băimăreanul nu mai poate trăi.

foto:emm.ro

Acest articol a fost publicat în De prin oras și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Nici „indienii” de la Sărbătoarea Castanelor nu mai sunt ce-au fost cândva

  1. Pingback: Nici “indienii” de la Sarbatoarea Castanelor nu mai sunt ce-au fost candva

Lasă un răspuns

